PEDAGOG SPECJALNY | ||
Małgorzata Ragus | Ewa Sadkowska | |
Poniedziałek | 9.45 – 11.45 | 9.45 – 10.45 |
Wtorek | 11.45 – 12.45 | 12.30 – 14.00 |
Środa | 14.45 – 15.45 |
|
Czwartek | 11.45 – 12.45 | |
Piątek |
| 9.45 – 11.45 |
PEDAGOG SPECJALNY – Ewa Sadkowska i Małgorzata Ragus
PEDAGOG – Renata Jankowska-Babik
PSYCHOLOG – Jakub Lewandowski
LOGOPEDA – Anna Wiśnioch
Terapeuta SI – Agata Ulaszewska
Literatura dla rodziców
Bycie rodzicem to jedno z najpiękniejszych, ale i najbardziej odpowiedzialnych zadań, które stawia przed nami życie. Tym bardziej trudne, że nie uczą nas tego w żadnej szkole i sukcesu nie zapewni zdobyty certyfikat. Chcemy wywiązać się z niego jak najlepiej, bo chodzi o NASZE DZIECKO – jego szczęście i przyszłość. Każdemu nieraz trafiają się trudne, zaskakujące momenty, a ilość obowiązków potrafi przytłoczyć. Warto wówczas sięgnąć po literaturę fachową. Zamieszczamy poniżej listę pozycji, które naszym zdaniem warto poznać, poszukując wsparcia i odpowiedzi na nurtujące pytania.
- Adele Faber, Elaine Mazlish – Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.
- Magdalena Bigaj – Wychowanie przy ekranie.
- Nicola Schmidt – Jak nie ranić własnego dziecka? O wychowaniu bez awantur.
- Carl Naumburg – Jak nie krzyczeć na swoje dziecko.
- Elaine N. Aron – Wysoko wrażliwi rodzice.
- Joanna Steinke – Kalembka – Dodaj mi skrzydeł! Jak rozwijać u dzieci motywację wewnętrzną?
- Agnieszka Stein – Dziecko z bliska. Zbuduj dobrą relację.
- Adele Faber, Elaine Mazlish – Rodzeństwo bez rywalizacji.
Małgorzata Ragus, Ewa Sadkowska
Szanowni Rodzice!
Zgodnie z komunikatem CKE z dnia 20 sierpnia 2024 r. przekazujemy Państwu informacje, na temat możliwych dostosowań przewidzianych dla uczniów klas ósmych na egzaminie w 2025 r.
Dostosowuje się warunki i formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb następujących uczniów:
- zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym:
– niepełnosprawnych,
– niedostosowanych społecznie,
– zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
– posiadających opinię PPP o specyficznych trudnościach w uczeniu się,
- uczniów, o których mowa w art. 165 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (cudzoziemców),
- uczniów – obywateli Ukrainy, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa albo którzy przebywają legalnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w przypadku gdyprzybyli na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium Ukrainy od dnia 24 lutego2022 r. w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium tego państwa,zwanych dalej uczniami – obywatelami Ukrainy
Dostosowanie form egzaminu ósmoklasisty polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy dostosowanych do potrzeb i możliwości zdających.
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na:
1) zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia,
2) zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych,
3) wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
4) odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty,
5) ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia,
6) zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych.
W poniższej tabeli znajduje się wykaz uczniów, którym przysługują odpowiednie dostosowania i na jakiej podstawie możliwe jest ich uzyskanie:
- Zaświadczenie o stanie zdrowia, o którym mowa w pkt 4.4. oraz 4.9., lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, o której mowa w pkt 4.5. oraz 4.6., przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2024 r. W sytuacjach losowych zaświadczenie lub opinia mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po otrzymaniu dokumentu.
- Opinia rady pedagogicznej, o której mowa w pkt 4.6., 4.7. i 4.8., jest wydawana na wniosek:
1) nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, prowadzących zajęcia z uczniem w szkole, po uzyskaniu zgody rodziców9 albo pełnoletniego ucznia, lub
2) rodziców albo pełnoletniego ucznia.
- Dla uczniów wymienionych w pkt 4.2.–4.6. nie przygotowuje się odrębnych arkuszy egzaminacyjnych. Dla uczniów wymienionych w pkt 4.7. nie przygotowuje się odrębnych arkuszy egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego.
Dokładne informacje na temat, komu i jakie dostosowania przysługują, znajdą Państwo w specjalnym komunikacie CKE- link:
https://cke.gov.pl/images/_EGZAMIN_OSMOKLASISTY/2025/komunikaty/20240820%20E8_25%20Komunikat%20o%20dostosowaniach%20w_FIN.pdf
Bardzo prosimy zapoznać się z powyższym komunikatem.
Z wyrazami szacunku,
Pedagodzy specjalni:
Małgorzata Ragus, Ewa Sadkowska