W piątek 25 czerwca 2021 roku odbyło się zakończenie roku szkolnego 2020/2021.
Był to rok niezwykle trudny dla wszystkich: uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły oraz dla rodziców. Chwilami było bardzo ciężko, ale zdarzały się na szczęście także radosne momenty.
Dzień dzisiejszy jest dla większości uczniów takim radosnym momentem. Możecie być dzisiaj z siebie bardzo dumni.
Prawie wszyscy zasłużyliście na świadectwo z wyróżnieniem, gdyż przez cały rok musieliście mierzyć się z wieloma przeciwnościami losu.
Musicie wiedzieć, że praca zdalna nie jest łatwym zadaniem nawet dla dorosłych! Wam to się udało! W tym roku szkolnym zdobyliście nie tylko wiedzę,
ale również wiele nowych umiejętności! Te umiejętności to:
- Opanowanie umiejętności nauki zdalnej.
- Praca w trudnych warunkach.
- samodyscyplina podczas pracy online.
- Posługiwanie się aplikacjami i programami.
- Koleżeńska postawa.
Przez te dziesięć miesięcy musieliście pokonać: pandemię, izolację, naukę zdalną oraz stres.
Zatem jeszcze raz wam gratulujemy!
Uroczystość zakończenia roku szkolnego w naszej szkole tradycyjnie już poprzedziła Msza Święta, która odprawiona została o godzinie 10.00 w miejscowym kościele.
Po mszy wszyscy udali się w kierunku szkoły, gdzie miały miejsce dalsze uroczystości.
W tym roku wyjątkowo uczniowie najmłodsi zebrali się w swoich klasach by tam z rąk swoich wychowawców otrzymać świadectwa i nagrody.
Starsi zaś uczniowie(4-8)zgromadzili się na hali sportowej.
Po wprowadzeniu sztandaru i odśpiewaniu hymnu swoje krótkie przemówienie wygłosił dyrektor szkoły pan Krzysztof Łapacz.
Podziękował wszystkim zebranym za ciężką pracę w tym wyjątkowym roku szkolnym,
podsumował w kilku słowach ten mijający rok oraz życzył wszystkim dobrych wakacji.
W dalszej części uroczystości wręczone zostały nagrody i wyróżnienia dla uczniów za ich osiągnięcia w nauce,
za udział w konkursach, za udział w zawodach sportowych oraz nagrody za działalność społeczną.
Po wyprowadzeniu sztandaru zakończyła się uroczystość na hali sportowej. Uczniowie udali się do swoich klas by z rąk wychowawców odebrać swoje świadectwa.
Zatem rok szkolny 2020/2021 uważam za zakończony. Przed nami dwa miesiące upragnionych wakacji!
Życzymy wszystkim słonecznych dni, miłego odpoczynku, wielu niezapomnianych przygód! Do zobaczenia we wrześniu!
DANUTA BŁACHNIO
Zapraszamy do obejrzenia slideshow z uroczystości zakończenia roku szkolnego 2020-21.
W czwartek 24 czerwca 2021 roku w naszej szkole odbyło się uroczyste pożegnanie tegorocznych absolwentów.
Tuż przed uroczystością nad szkołą zebrały się prawdziwe czarne chmury(to nie żart)i one w ten sposób chciały się dołączyć do tej wzruszającej chwili.
Mottem tegorocznego pożegnania ósmoklasistów były słowa:
Chciałbym kiedyś tu powrócić,
Chciałbym kiedyś tu zapukać...
Na uroczystość przybyli: wójt gminy Pan Maciej Błachnio, ksiądz katecheta Krystian Bajkowski, dyrekcja szkoły, nauczyciele, uczniowie oraz pracownicy szkoły.
Po serdecznym powitaniu przybyłych gości nastąpiło odśpiewanie hymnu państwowego, a następnie uczniowie klas ósmych przekazali sztandar szkoły młodszym kolegom.
Następnie głos zabrał dyrektor naszej szkoły pan Krzysztof Łapacz.
Dyrektor szczerze podziękował uczniom za ciężką pracę w tym roku szkolnym.
Jednocześnie dodał, iż tegoroczni absolwenci byli wyjątkowym rocznikiem, gdyż prawie przez dwa lata pobierali naukę we własnym pokoju, przed własnym komputerem.
Osiągnęli niełatwą umiejętność posługiwania się najnowszymi technologiami informatycznymi. Przed nimi teraz nowy etap życia i nowe wyzwania.
Po przemówieniu pana dyrektora absolwenci ślubowali na sztandar szkoły.
W dalszej części uroczystości dyrekcja szkoły wręczyła ósmoklasistom nagrody i wyróżnienia za naukę oraz nagrody zdobyte w różnych konkursach, olimpiadach i zawodach.
Wręczono także nagrody za działalność społeczną.
Tradycyjnie już swoje nagrody przekazał osobiście pan wójt gminy Sobolew. W tym roku otrzymali je: Weronika Kwas oraz Juliusz Zabielski.
Po oficjalnej części spotkania absolwentów pożegnali ich młodsi koledzy z klasy siódmej. Zaprezentowali oni wszystkim zebranym krótki montaż słowno-muzyczny.
Było i zabawnie i poważnie, a czasami dyskretnie polały się łzy. Ważne, że wszyscy doskonale się bawili. Siódmoklasiści wręczyli na koniec swoim starszym kolego drobne upominki.
To był miły gest z ich strony.
Kolejni absolwenci opuścili mury naszej szkoły. To był niezwykle trudny rok, ale miejmy nadzieję, że będą mile wspominać wszystkie chwile spędzone w tej szkole.
Jeszcze raz życzymy naszym drogim absolwentom wszystkiego, co najlepsze w życiu, dostania się do wybranych szkół, uśmiechu na co dzień, rozwijania swoich pasji, a na razie cudownych wakacji.
DANUTA BŁACHNIO
Zapraszamy do obejrzenia slideshow z tej uroczystości.
W czwartek 24 czerwca 2021 r. odbyła się w naszej szkole uroczystość ślubowania i pasowania uczniów klas pierwszych.
Jest to jedna z najważniejszych uroczystości szczególnie dla pierwszaków.
To wydarzenie zawsze wzbudza wiele emocji, zarówno wśród samych uczniów, jak i ich rodziców i nauczycieli.
Tradycyjnie ta uroczystość odbywa się w Dniu Patrona, jednak z uwagi na pandemię, pierwszy raz w historii szkoły, odbyła się w innym terminie.
Po wprowadzeniu sztandaru i odśpiewaniu hymnu państwowego, głos zabrał Pan dyrektor Krzysztof Łapacz.
Najważniejszym momentem uroczystości było złożenie przez dzieci uroczystego ślubowania na sztandar szkoły.
Kolejnym ważnym momentem było pasowanie na uczniów, którego dokonała Pani wicedyrektor szkoły Joanna Maraszek.
W ten sposób pierwszoklasiści zostali oficjalnie włączeni do grona uczniów naszej szkoły.
Na pamiątkę tego wydarzenia Pan dyrektor wręczył uczniom klas pierwszych nagrody książkowe, dyplomy i drobne upominki.
Uroczystość uświetnił występ muzyczny uczennicy naszej szkoły Wiktorii Czyżewskiej.
Z przyjemnością informujemy, iż konkurs plastyczny Jesteśmy Polką i Polakiem został rozstrzygnięty.
Wszystkie prace były piękne, bardzo pomysłowe ich wybór był naprawdę ciężki.
Laureatom serdecznie gratulujemy. Oto lista zwycięzców:
I MIEJSCE - kl. 0C
II MIEJSCE - kl. IB
III MIEJSCE - kl. IA
(Organizatorzy E.Figacz, P.Piwońska, K.Papiernik) by as
Paulina Piwońska wychowawca i Kamila Papiernik nauczyciel wspomagający
Kl. II A - Szkoły Podstawowej w Sobolewie przyjęły nominację i przyłączyły się do akcji Jesteśmy z Wami niebieskimi motylami.
Celem tej akcji było poszerzenie wiedzy i świadomości na temat autyzmu i przekazanie iskierki przyjaźni osobom z autyzmem i ich rodzinom.
Jesteśmy solidarni z osobami z autyzmem i przekazaliśmy niebieską iskierkę wykonując następujące zadania:
1) wykonaliśmy dekorację tematyczną Jesteśmy z Wami niebieskimi motylami
2) ubraliśmy się na niebiesko, wykonaliśmy motyle w kolorze niebieskim oraz plakat z sylwetą motyla
3) napisaliśmy o akcji na stronie naszej szkoły
Dziękujemy za nominację Pani Anecie Pracz z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Gończycach.
NOMINUJEMY:
- uczniów Kl. II B z wychowawcą Panią Ewą Trojanowską - Szkoła Podstawowa w Sobolewie
- uczniów Kl. 0 C z wychowawcą Panią Justyną Banaszek - Szkoła Podstawowa w Sobolewie
- uczniów Kl. IV C z wychowawcą Panią Ewą Sadkowską- Szkoła Podstawowa w Sobolewie
Przekazujemy dalej iskierkę przyjaźni i trzymamy kciuki za każdą osobę włączającą się do akcji #chellengeniebieskiemotyle2021.
W dniu 17.06.2021 r. nasza szkoła przyłączyła się do akcji Jesteśmy z Wami niebieskimi motylami zainicjowaną przez Zespół Placówek Oświatowo-Wychowawczych w Jarosławiu.
Celem tej akcji było poszerzenie wiedzy i świadomości na temat autyzmu i przekazanie iskierki przyjaźni osobom z autyzmem i ich rodzinom.
Z oddziałem przedszkolnym 0a wykonaliśmy trzy symboliczne zadania - ubraliśmy się na niebiesko,
wykonaliśmy niebieskiego motyla z hasłem i zamieściliśmy informacje na stronie naszej szkoły.
Z okazji 175 rocznicy urodzin Henryka Sienkiewicza - Miejsko Powiatowa Biblioteka w Garwolinie zorganizowała konkurs plastyczny
„Zakładka inspirowana twórczością Henryka Sienkiewicza",
w którym młodzież i dzieci ze szkół podstawowych (klasy V-VIII) i ponadpodstawowych mogła wykazać się talentem plastycznym.
Do udziału w konkursie plastycznym „Zakładka” zgłoszone zostały 63 prace.
Prace oceniane były w dwóch grupach wiekowych: uczniowie ze szkól podstawowych (klasy V-VIII)
oraz młodzież ze szkół ponadpodstawowych powiatu garwolińskiego.
Na konkurs zostały przesłane prace - projekty zakładek wykonane przez uczniów z naszej szkoły.
Gabriela Kwas z klasy 5 a otrzymała w tym konkursie wyróżnienie.
Fundacja Szkół Sióstr Nazaretanek w Warszawie zaprasza uczniów klas IV-VIII do udziału w VI edycji Konkursu Fotograficznego "Najciekawsze zakątki naszej ojczyzny".
Podstawowym celem konkursu jest promowanie piękna naszego kraju oraz odkrywania niezwykłych zakątków naszej Ojczyzny;
rozbudzanie wśród młodzieży zainteresowania przyrodą, kulturą i tradycją naszej Ojczyzny.
Tematem fotografii powinny być niezwykłe krajobrazy, zabytki i urokliwe miejsca naszej Ojczyzny.
Prace należy wysłać indywidualnie w wersji elektronicznej. Wszystkie dane znajdują się w
regulaminie
Jak co roku, tak i w tym obchodziliśmy radosne święto – Dzień Dziecka. Inaczej niż zwykle…
z wiadomych przyczyn nie odbyła się coroczna Biesiada Rodzinna,
ale życzenia od dorosłych popłynęły do dzieci wraz z drobnym, słodkim upominkiem.
Także na tę okoliczność powstała gazetka, którą przygotowały dziewczęta z Samorządu Szkolnego pod opieką nauczyciela.
Dzieci z młodszych klas odbijały swoje rączki, pomalowane kolorowymi farbami, miały przy tym wiele frajdy.
Pojawił się również wesoły akcent w postaci baniek mydlanych, natomiast starsze dzieci mogły posłuchać na przerwach piosenek,
oczywiście radosnych, tych które kojarzyły się z dzieciństwem.
Mamy nadzieję, że za rok wrócimy do tradycji czyli zabawa dla dzieci będzie mogła odbyć się podczas Biesiady.
Tegoroczny temat konkursu ogólnopolskiego organizowanego przez szkołę im. Jana Bosko w Celinach brzmiał
„Mój autorski plakat promujący czytelnictwo”.
W konkursie wzięły udział szkoły, placówki szkolno-wychowawcze, świetlice i domy kultury z całej Polski.
Łącznie nadesłano 94 prac plastycznych.
Techniki jakie zastosowano w pracach były bardzo różnorodne, od rysunków poprzez wyklejanki papierem lub bibułą,
a także wydzieranki i kolaże oraz obrazy malowane farbą.
Uczniowie z klas 1- 3 z naszej szkoły wykonali wiele ciekawych prac – plakatów.
Gratulujemy uczennicom z klasy 3b – za osiągnięcie wysokich lokat!
I miejsce w tym konkursie zajęła Julia Pracz z klasy 3b
natomiast wyróżnienie Roksana Szaniawska także z klasy 3b.
Z okazji Dnia Dziecka życzymy Wam, aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzach, a każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.
Nie bójcie się marzyć, bo od marzeń wszystko się zaczyna!
Dzień 26 maja - Święto Matki - to jedno z najpiękniejszych, a z pewnością, najbardziej osobiste święto w roku.
Matka - to synonim miłości i dobra, ciepła rodzinnego i szczęścia, przywiązania, przyjaźni i wiary w to wszystko, co piękne i szlachetne.
W tym dniu wszystkie mamy obdarzane są szczególnymi dowodami miłości.
Również uczniowie klasy IIa nie zapomnieli o swoich mamach, a swoją szczególną wdzięczność wyrazili w postaci krótkiego filmu.
26 maja to najpiękniejszy dzień w roku - Dzień Matki, to również dzień, który jest dla dzieci wielkim przeżyciem.
W tym dniu wszystkie mamy obchodzą swoje święto.
Tego dnia każda mama jest najpiękniejsza, najukochańsza i najlepsza na świecie dla swojego dziecka.
Dzień ten ustanowiono po to, aby mamy odczuły, jak ważna jest ich rola w życiu codziennym.
Od lat poeci układają piękne strofy wierszy dla matek, które dzieci dzisiaj dedykują z głębi serca swoim mamom.
Z powodu pandemii mamy nie wybiorą się na okolicznościowe spotkania w szkole.
Aby okazać swoją pamięć wszystkim mamom, klasa I b przygotowała dla nich montaż słowno-muzyczny.
Kochane Mamy życzymy Wam wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia i miłości!
W roku Tadeusza Różewicza, Centrum Sportu i Kultury w Garwolinie chce uczcić pamięć poety i przyczynić się do popularyzacji jego twórczości.
Z tej okazji został zorganizowany konkurs recytatorski "Tadeusz Różewicz – smakowanie słowa".
W konkursie wzięła udział jedna z naszych uczennic – Agata Błachnio z klasy 7b, która zajęła 1. miejsce w kategorii klas 7-8.
Serdecznie gratulujemy Agacie i życzymy dalszych sukcesów.
Od 17 do 28 maja przechodzimy na naukę w tzw. systemie hybrydowym,
a od 31 maja wszyscy uczniowie rozpoczną kształcenie w formie stacjonarnej.
Zdajemy sobie sprawę, że może towarzyszyć Wam niepokój i niepewność, ale nie obawiajcie się nadmiaru sprawdzianów, kartkówek,
prac domowych, presji, że będziecie musieli nadrobić materiał …
Nasza szkoła przyłączyła się do ogólnopolskiej kampanii przygotowanej przez Instytut Psychologii UJ „Tydzień ulgi”.
Akcja ta ma na celu wsparcie uczniów powracających do szkół.
Czas nauki zdalnej był szczególnie trudny.
Dlatego chcemy zrobić wszystko „aby obniżyć stres towarzyszący dzieciom na co dzień i zadbać o dobrostan psychiczny uczniów, uczennic,
nauczycieli.” Chcielibyśmy na nowo spotkać się w przyjaznej atmosferze, odbudować relacje i powrócić do obowiązków szkolnych.
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć pod linkiem:
Gminna Biblioteka w Sobolewie zaprasza do udziału w XXXVII Konkursie Recytatorskim im.
Kornela Makuszyńskiego organizowanym przez Miejski Ośrodek Kultury w Siedlcach.
Nagrania wykonań należy dostarczyć do biblioteki szkolnej do dnia 13 maja 2021 na nośniku USB (pendrive).
Wraz z nagraniem konieczne jest dołączenie zgłoszenia i zgody rodzica.
Szczegóły dotyczące poszczególnych etapów konkursu znajdują się na stronie
MOK Siedlce.
Dzień Ziemi odbywa się 22 kwietnia, jest to międzynarodowe święto,
które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i proklimatycznych wśród ludzi.
Tegorocznym motywem przewodnim jest hasło "Przywróć naszą Ziemię". W naszej szkole z powodu pandemii koronawirusa,
działania towarzyszące Dniu Ziemi musieliśmy przenieść do świata wirtualnego.
Dla oddziałów przedszkolnych w naszej szkole (pod przewodnictwem p. Eweliny Gąski),
zostały zorganizowane zagadkowe podchody. Z powodu złych warunków atmosferycznych zabawa odbyła się w budynku szkoły.
Zadaniem dzieci było odgadnięcie zagadki związanej z ekologią,
a następnie odnalezienie kartki z rysunkiem przedstawiającym odpowiedź. Na koniec każda klasa miała wykonać plakat z tej okazji.
Wszystkie dzieci tego dnia w swoim ubiorze miały akcent w kolorze zielonym, który tak bardzo związany jest z przyrodą i ekologią.
Dzieci jednogłośnie stwierdziły, że był to super dzień!
22.04.21r. w naszej szkole odbył się dla uczniów klas 6 - 8 quiz w formie testu wiedzy ekologicznej.
Większość odpowiedziała bezbłędnie, czyli świadomość ekologiczna naszych uczniów jest właściwa.
Uczniowie klas 1-3, 4-6, 7-8 otrzymali informację w dzienniku Librus o konkursie “Pomysł na prace plastyczne”.
Uczniowie wykonali swoje prace w domu i przynieśli je do szkoły.
- Klasy 1 - 3 wykonały pracę pt. „Ziemia i księżyc - fantastyczna zakładka do książki”.
- Klasy 4 - 6 ( z wyłączeniem klasy 5a i b, gdyż te klasy miały zadaną obowiązkową pracę przez p. E. Rogulską na plastyce) wykonały pracę pt. „Jak zrobić drzewo trzymające Ziemię?”
- Klasy 7 - 8 wykonały pracę pt. „Jak samodzielnie zrobić globus z gazet?”
Komisja, w składzie: H. Banaszek, M. Śliz, E. Rogulska dokonała oceny, biorąc pod uwagę estetykę wykonania pracy.
W szkole wykonano wystawę konkursowych prac i plakatów.
Tak przedstawiają się wyniki konkursu plastycznego:
Klasy 1-3
I Miejsce - Krogulec Weronika - 1b
II Miejsce - Błachnio Sylwia - 2b
III Miejsce - Nitka Julia - 2 c
Wyróżnienie - Zduniak Kamila - 2 c
Klasy 4-6
I Miejsce - Klimek Weronika - 6b
I Miejsce - Konopka Stanisław - 4 c
II Miejsce - Wdowicka Natasza - 4b
III Miejsce - Wachnik Zuzanna - 4b
Wyróżnienie - Maciejewska Amelia - 4 b
Klasy 5
I Miejsce - Szeląg Amelia - 5 a
II Miejsce - Bieńko Dominik - 5 a
III Miejsce - Sierański Rafał - 5 b
Wyróżnienie - Kwas Gabriela - 5a, Żubertowska Wiktoria - 5 b, Wiśnioch Gabriela -5 a
Klasy 7 -8
I Miejsce - Michalczyk Natalia - 7c
II Miejsce - Komar Emilia - 7b
III Miejsce - Fijołek Julia - 7 b
Wyróżnienie - Aleksander Rękawek - 7b
Jesteśmy pierwszym pokoleniem, które żyje w sposób świadomy i ostatnim,
które ma szansę naprawić wyrządzone dotychczas szkody. Zacznijmy działać!!!
Organizatorzy:
H. Banaszek, M. Śliz
przy współpracy: E. Gąską, E. Rogulską i kołem biologicznym by as
„Bezpiecznie na wsi mamy - od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy”
Pod takim hasłem przebiegał w tym roku
Ogólnopolski Konkurs Plastyczny KRUS - etap powiatowy
Uczennica
klasy 4 a - Michalina Bieńko
za wykonanie pracy plastycznej otrzymała wyróżnienie w tym konkursie.
W etapie powiatowym wzięło udział 105 uczniów.
Gratulujemy !
Dzień Flagi, inaczej Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej to polskie święto,
które wprowadzone zostało na mocy ustawy z 20 lutego 2004 roku.
2 maja organizowane są różnego rodzaju akcje oraz manifestacje patriotyczne.
Jedna z największych akcji, która miała miejsce w Dzień Flagi, odbyła się w Bytomiu w 2009.
Ponad 500 osób utworzyło biało-czerwoną flagę z przygotowanych wcześniej i uniesionych w jednakowym czasie parasolek.
Obecnie popularne stało się noszenie w Dniu Flagi kokardy narodowej.
Zwyczaj ten zapoczątkował prezydent Lech Kaczyński, a kontynuowany był zarówno przez Bronisława Komorowskiego, jak i Andrzeja Dudę.
Dodatkowo 2 maja wielu Polaków wywiesza w swoich domach polską flagę.
Uczniowie z klas 6 przybliżyli to święto wykonując prace plastyczne w tej tematyce projektując witraż patriotyczny.
W marcu reprezentanci klas II i III wzięli udział w konkursie ortograficznym.
Przygotowując się do konkursu uczniowie powtarzali zasady pisowni, rozwiązywali rebusy
i krzyżówki zawierające wyrazy z trudnościami ortograficznymi.
Ze względu pandemię i bezpieczeństwo dzieci, konkurs był prowadzony z podziałem na grupy.
Po zakończeniu nauki w trybie online, dzieci mogły wrócić do szkoły, gdzie czekały na nich nagrody.
Ich wręczanie odbywało się w małych grupach, gdyż nadal szkoła pracuje w trybie hybrydowym i nie wszyscy w danym dniu uczą się w szkole.
Oto zwycięzcy:
klasy II
I miejsce - Beniamin Wicha kl. IIb
II miejsce - Filip Gromuł kl. IIa
III miejsce - Krzysztof Błażejczyk kl. IIa
klasy III
I miejsce - Maja Kowalczyk i Wojciech Gronkiewicz kl. IIIb
II miejsce - Emilia Zając kl. IIIa i Julia Telej kl. IIIb
Gratulujemy
organizatorzy: Dorota Dubrow i Justyna Banaszek by as
Od ponad 20 lat na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Święto zostało ustalone w 1995 r. z inicjatywy UNESCO.
Tego dnia odbywają się liczne wydarzenia mające na celu promowanie czytelnictwa oraz ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich.
Każdego roku organizacja UNESCO wybiera Światową Stolicę Książki.
Tytuł zostaje przyznany miastu, które jest szczególnie zaangażowane w promocje książki oraz organizuje liczne lokalne wydarzenia przy wsparciu prezydenta.
Data obchodzenia Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich, czyli 23 kwietnia, nie jest przypadkowa.
Ten dzień jest szczególny w literaturze światowej – to rocznica narodzin lub śmierci wielkich artystów, m.in. Williama Shakespeare’a czy Vladimira Nabokova.
Pomysł święta narodził się w Katalonii – 23 kwietnia jest to dzień patrona św. Jerzego. Według tradycji kobiety otrzymywały od mężczyzn co roku czerwoną różę,
która symbolizowała krew smoka, według legendy pokonanego przez św. Jerzego.
Z biegiem lat również płeć piękna postanowiła obdarowywać mężczyzn, jednak zamiast kwiatów dawała książki.
Uczniowie z naszej szkoły zaangażowali się szczególnie akcentując ten dzień poprzez wykonanie plakatów,
ilustracji zachęcających do czytania książek oraz poszanowania praw autorskich.
Zapraszamy do obejrzenia wirtualnej galerii prac plastycznych.
Zapraszamy również do poszerzenia swoich wiadomości klikając w poniższe linki:
Już w 2007 roku, dzień 2 kwietnia został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ
Światowym Dniem Wiedzy o Autyzmie.
Jego celem jest podnoszenie społecznej świadomości na temat zaburzenia uznanego przez ONZ za
jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata – obok raka, cukrzycy czy AIDS.
Zanim skończą Państwo czytać ten tekst, na świat przyjdzie około 250 dzieci.
Dwoje z nich będzie miało prawdopodobnie zdiagnozowane całościowe zaburzenia rozwojowe, w tym także Autyzm.
Dziś, ani pewnie jutro nie będzie lekarstwa na Autyzm, dlatego trzeba zrobić wszystko, żeby osobom z Autyzmem żyło się lepiej.
Niestety świadomość społeczna w kwestii Autyzmu jest w Polsce bardzo niska.
Reakcje na odmienne zachowania osób z Autyzmem bywają okrutne i krzywdzące.
Dziecko z Autyzmem jest zazwyczaj oceniane jako źle wychowane, niegrzeczne, wręcz rozwydrzone, a dorosły z Autyzmem to dziwak lub „psychol”.
Ale nie musi tak być.
Jesteśmy różni, lecz równie ważni.
Nie odrzucaj, nie oceniaj, nie odsuwaj się, nie wykluczaj – dowiedz się więcej.
Autyzm to zaburzenie rozwojowe związane z nieprawidłową pracą mózgu. Osoby dotknięte Autyzmem mają problemy z komunikacją,
postrzeganiem świata czy prawidłowym rozumieniem relacji społecznych.
My, jako społeczeństwo, musimy sobie uświadomić, iż nie jest to ani lepsze, ani gorsze spojrzenie na świat – jest po prostu inne.
Symbolem solidarności z Autystykami jest kolor niebieski.
Każdy może wyrazić swą solidarność poprzez:
oświetlenie budynku na niebiesko;
nałożenie ubrania w kolorze niebieskim;
dodanie symbolu niebieskiej żarówki lub puzzla do swojego profilu na Facebook’u lub stronie internetowej.
Do akcji dołącza również nasza szkoła. W jednym z okien pojawi się niebieskie oświetlenie.
Niech przypomina i uwrażliwia nas na problemy dużej grupy.
Ludzie z zaburzeniami autystycznymi są pośród nas.
Zachęcamy całą społeczność szkolną do włączenia się do akcji:
możesz wykonać własną instalację świetlną i przesłać zdjęcie,
możesz wykonać niebieską pracę plastyczną,
możesz odcisnąć niebieską łapkę czy wykleić serduszko.
Wszystkie dostarczone do nas prace umieścimy w naszym niebieskim oknie i nagrodzimy punktami. Dokładne informacje zamieszczono w Dzienniku Librus.
W konkursie wzięli udział uczniowie szkół z terenu powiatu garwolińskiego. W sumie wpłynęło ponad 150 prac. Spotkanie z tradycją udało się doskonale !
Okazuje się, że dawne, nieco już zapomniane zwyczaje wielkanocne budzą zainteresowanie i ciekawość młodych osób.
Liczba dostarczonych prac przewyższyła oczekiwania organizatorów a staranność wykonania ich zaskoczyła.
Pięknie prezentowały się prace na wystawie pokonkursowej na górnym holu Domu Kultury w Garwolinie – szczególnie zwisające pod sufitem kolorowe pająki.
Miło nam poinformować, że uczeń z klasy 6 a Grzegorz Zawadzki zdobył II Miejsce w tym konkursie w kategorii - Pisanka.
Gratulujemy Grzesiowi i życzymy dalszych sukcesów plastycznych!
Szanowni Państwo, z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych, przypadających w tym trudnym czasie,
życzymy całej społeczności szkolnej dużo zdrowia, miłości i troski o innych, oraz niegasnącej nadziei na lepsze jutro.
Dyrekcja Publicznej Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Sobolewie by as
Celem działania kierowanego do uczniów wiejskich szkół podstawowych jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z przebywaniem i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego. Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A-3, w dowolnej technice, obrazującej sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy w gospodarstwie rolnym oraz rolniczym chorobom zawodowym.
Uczniowie z naszej szkoły również przyłączyli się do zaproponowanego konkursu plastycznego i wykonali wiele ciekawych prac, które zostały przesłane na wyżej wymieniony.
21.03. obchodzono jak zwykle w naszej szkole Pierwszy Dzień Wiosny, z wiadomych względów świętowaliśmy go w innej formie.
Przewrotnie ten dzień przywitał nas nawrotem zimy, ale nie na długo, dlatego uczniowie starszych klas mogli odszukać oznak wiosny i przesłać zdjęcia
do wskazanych nauczycieli. Kilka zdjęć zamieszczamy poniżej.
Młodsze dzieci, które były tego dnia w szkole, założyły kolorowe ubrania, także każde dziecko otrzymało motylka, którego należało pokolorować.
W ramach troski o zdrowie Samorząd Uczniowski zachęcał do wiosennego spaceru po Sobolewie, podczas którego można było znaleźć Dobre Słowo,
tak na poprawę humoru.
Niech dobre, wiosenne myśli towarzyszą uczniom, nauczycielom i wszystkim czytającym tę wiadomość.
„Spotkanie z tradycją” – to hasło przyświeca tegorocznemu Powiatowemu Wielkanocnemu Konkursowi Plastycznemu.
Centrum Sportu i Kultury w swoich działaniach związanych z konkursem zaprosiło
wszystkich uczniów z powiatu garwolińskiego do uczestnictwa w wymienionym wyżej wielkanocnym konkursie.
Uczniowie z naszej szkoły wykonali piękne prace o tematyce wielkanocnej i przekazali na konkurs powiatowy.
Szkolny konkurs plastyczny adresowany był do dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I-III.
Uczestnicy wykazali się dużymi umiejętnościami plastycznymi i wrażliwością artystyczną, a także znajomością tradycji i symboli związanych z Wielkanocą.
Spośród wielu barwnych i oryginalnych prac komisja konkursowa wybrała 26 najpiękniejszych kart.
W drugim etapie innowacji dzieci zapoznały się z alfabetem umieszczonym na ścianie.
Codziennie oswajały się ze wszystkimi literami - dużymi, małymi, drukowanymi i pisanymi.
Ten etap zwany jest również wizualnym system dydaktycznym - ŚCIANA PEŁNA LITER w jego skład wchodzi alfabet i wizytówki dzieci,
które są nieocenioną pomocą przy przekazywaniu i przyswajaniu sobie zasad polskiej pisowni.
Dzieci przez cały cykl trwania etapu uczestniczyły w wielu zabawach i grach loteryjnych, podczas których nauczyciel prezentował kolejne litery alfabetu.
Przedstawiane litery dziecko oznaczało na swojej wizytówce np. kuleczką z plasteliny. Każda litera została opisana pod względem kształtu.
Uczniowie przeszli przez szereg zabaw, ćwiczeń i gier które wspierały poznawanie i utrwalanie każdej litery.
Zabawą kończącą ten etap był TARG LITER, który pozwolił na wstępne wprowadzanie w świat pisma i w trzeci etap zwany, POZNAWANIE ŚWIATA.
Po zakończeniu drugiego etapu ,każde dziecko które systematycznie uczestniczyło w zajęciach zna brzmienie własnego imienia oraz imion kolegów,
zna wszystkie litery i spostrzega różnice między nimi, porównuje dźwięki z obrazem graficznym oraz odkrywa,
że każdą literę wymawia się w szczególny sposób i nie zawsze tak samo.
W dniu 09.03.2021 odbył się w naszej szkole Konkurs Piosenki Dziecięcej dla dzieci oddziałów przedszkolnych i klas I-III.
Poziom prezentacji był bardzo wysoki, wszystkie dzieci biorące udział w konkursie były bardzo dobrze przygotowane.
Jury w składzie p. Zofia Beczek, p. Ewa Rogulska i p. Danuta Błachnio miało problem ze wskazaniem najlepszych artystów.
Po długich naradach zapadła następująca decyzja:
kl. I -III
I miejsce - Julia Nitka kl. II c
II miejsce - Emilia Dziubak kl. I a i Lena Tomaszek kl I a
III miejsce - Julia Staros kl. II a
wyróżnienie: Kamila Zduniak kl. II c
oddziały przedszkolne:
I miejsce - Zofia Sierańska kl.0 a, Martyna Kostecka kl. 0 a i Róża Błażejczyk kl. 0 c
II miejsce - Lena Żak kl. 0 b i Antonina Bieńko kl. 0 c
III miejsce - Liliana Banaszek kl. 0 a, Łucja Zawadzka kl. 0 b i Lis Daria kl. 0 c
wyróżnienie: Fijołek Wiktor kl. 0 b
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy wspaniałych występów.
W dniu 8 marca w klasie 0b odbył się konkurs na własnoręcznie wykonany instrument perkusyjny z recyklingu(puszki, butelki plastikowe).
Dzieci przygotowały instrumenty w połączeniu z cyklem zajęć Muzyka wokół nas.
Mali uczestnicy okazali się bardzo kreatywni, pomysłowi i oryginalni w wykonywanych przez siebie pracach.
Wszyscy biorący udział w konkursie zostali nagrodzeni słodkościami.
W Konkursie Recytatorskim jury w składzie: p. Grzegorz Wiśniewski, p. Justyna Banaszek, p. Ewa Rogulska przyznało następujące miejsca:
I miejsce – Maja Michalczyk kl. 5b
II miejsce – Jakub Mąkowski kl. 4a
III miejsce – Zuzanna Wachnik kl. 4b
Wyróżnienia:
Lena Żubertowska kl. 4a
Natasza Wdowicka kl. 4b
Emilia Mikusek kl. 5b
W dniach 23-24 lutego w formie testu online został przeprowadzony konkurs sprawdzający umiejętność posługiwania się poprawną polszczyzną.
Tytuł Mistrza Poprawności Językowej w kategorii klas 4-5 otrzymała Natasza Wdowicka z kl. 4b
2. miejsce zdobył Franciszek Stępień z kl. 5a, a 3. miejsce ex aequo zdobyli: Łukasz Ptaszyński z kl. 5a, Maja Krekora z kl. 5b i Jakub Mąkowski z kl. 4a.
Tytuł Mistrza Poprawności Językowej w kategorii klas 6-8 otrzymał Franciszek Błachnio z kl. 7b.
2. miejsce zdobyła Agata Błachnio z kl. 7b, a 3. miejsce zdobyła Weronika Kwas z kl. 8b.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękuję za udział i życzę dalszych sukcesów.
O odbiorze nagród zostaniecie poinformowani w wiadomości prywatnej.
21 lutego to Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Święto to przypomina nam, jak istotną rolę we wszystkich aspektach życia odgrywa język.
Uczniowie naszej szkoły, mimo zdalnej nauki, chętnie włączyli się w obchody tego święta.
Klasy 4 i 5 wzięły udział w Konkursie Recytatorskim ,,Wierszyki łamiące języki”. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w najbliższą środę.
Dla klas 4-5 i 6-8 został zorganizowany Szkolny Konkurs ma Mistrza Poprawności Językowej.
Już w środę dowiemy się, kto w naszej szkole jest Mistrzem Poprawności Językowej.
Uczennice klasy 7b przygotowały scenkę dramową pt.: ,,Przyjaciółeczki” promującą właściwe używanie naszego pięknego języka ojczystego.
Ich umiejętności językowe i aktorskie można obejrzeć poniżej.
Obchody Dnia Języka Ojczystego są dobrą okazją, by zadbać o swój język.
Zadbać można właściwie w jeden zasadniczy sposób – pracować nad sobą i dużo czytać, bo literatura utrwala i kształtuje nasz język.
Zajęcia koła plastycznego jak widać na zdjęciach - pobudzają kreatywność uczniów, pomagają odkrywać przyjemność tworzenia,
rozwijać zainteresowania i uzdolnienia poprzez wykorzystanie szeregu technik plastycznych.
Technika wydrapywanki bardzo się spodobała naszym uczniom z klas 1-3.
Arteterapia to terapia przez sztukę. Rzeźba, malarstwo, taniec czy śpiew otwierają nam dostęp do naszego wnętrza: emocji, potrzeb, lęków.
Arteterapia pozytywnie wpływa na psychikę człowieka pozwala się odprężyć, zrelaksować, wyciszyć, uwalnia od napięć, ułatwia komunikację z innymi,
zmniejsza poziom agresji oraz podnosi samoocenę. Jest ona dobra w każdym wieku, mogą z niej korzystać zarówno dzieci jak i osoby dorosłe.
Należy podkreślić, że w arteterapii nie trzeba mieć żadnych uzdolnień w kierunku określonej dziedziny sztuki, to nie ma znaczenia.
Działanie terapeutyczne ma sam proces twórczy.
W oddziałach przedszkolnych 0a, 0b, 0c odbyły się zajęcia z arteterapii z wykorzystaniem recyklingu, podczas których dzieci wykonywały drzewko szczęścia.
W oddziale przedszkolnym 0a w dniu 18.02.2021 odbyły się warsztaty pokazowe dla nauczycieli kl. 0-III.
Zajęcia prowadziła p. Monika Banaszek a pomagała jej p. Anna Ragus. Dzieci z wielkim zaangażowaniem i satysfakcją podeszły do wykonywania tego zadania.
Była to bardzo atrakcyjna i ciekawa forma pracy.
W poniedziałek, 15.02.2021 r. w naszej szkole świętowaliśmy Walentynki.
Uczniowie klas zerowych i klas I-III przyszli do szkoły ubrani na czerwono lub z elementami odzieży koloru czerwonego.
Dzieci miały też ze sobą serduszka, kartki walentynkowe.
Uczniowie, którzy mają zajęcia w trybie zdalnego nauczania, również byli ubrani na czerwono lub mieli elementy ubioru w kolorze czerwonym.
W zabawę włączyli się też dorośli, Dyrekcja, wychowawczynie klas 0-III, wychowawcy świetlicy, panie z obsługi.
Wszyscy wyglądali pięknie, radośnie, wspólna zabawa wyzwala pozytywne emocje i jednoczy społeczność szkolną.
Biuro Prewencji Komendy Głównej Policji zaprasza do wzięcia udziału w konkursie plastyczno-filmowym
- czas do 5 marca 2021 r. - na zilustrowanie Dekalogu Reguł Międzynarodowej Federacji Narciarskiej FIS pod nazwą Śnieżny Dekalog.
W konkursie mogą wziąć udział prace wykonane indywidualnie lub zespołowo (maksymalnie do 3 osób) w dwóch kategoriach wiekowych:
- kategoria I - wiek: 5-10 lat,
- kategoria II - wiek: 11-16 lat.
Dnia 29.01.2021 r w naszej szkole dokonano prezentacji prac plastyczno-przestrzennych Robotek z surowców wtórnych, celem którego było rozbudzanie zainteresowań ekologicznych dzieci.
W konkursie wzięli udział uczniowie klas 0-III.
Z ilości przyniesionych eksponatów możemy wywnioskować, że konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem nie tylko wśród dzieci, ale także rodziców,
którzy bardzo aktywnie włączyli się do wspólnej zabawy i wszyscy dali upust swojej fantazji oraz kreatywności. Wytwory uczniów zostały ocenione w dwóch kategoriach, I klasy zerowe, II klasy I-III.
Uczniowie, którzy osiągnęli miejsca od I-III, zostali nagrodzeni ciekawymi nagrodami, a pozostali uczestnicy otrzymali wyróżnienia oraz drobne upominki.
Wszystkim uczniom dziękujemy za udział w konkursie, życzymy dalszych pomysłów i inwencji twórczej przy kolejnych konkursach.
W minionym półroczu chętni uczniowie z klas III uczestniczyli w zajęciach z kodowania i programowania.
Zajęcia odbywały się w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Nauczanie przez kodowanie i programowanie”.
Głównym celem projektu było wspomaganie zdobywania podstawowych kompetencji i umiejętności ucznia poprzez naukę programowania.
W zajęciach brało udział 22 uczniów. Atrakcyjną dla dzieci formą pracy było budowanie robotów i ich programowanie z wykorzystaniem aplikacji LegoWeDo.
Z powodu panującej epidemii i nauki zdalnej wykorzystano odpowiednie narzędzia takie jak: wirtualne maty do programowania oraz puzzle do Ozobota.
Karnawał to miła, szalona, pełna wrażeń, kolorów, dźwięków i zabaw tradycja, nie tylko dla dorosłych.
Zabawy karnawałowe są atrakcją bardzo lubianą i długo wyczekiwaną również przez dzieci.
Tak też było w naszej szkole ale w tym roku ze względu na pandemię zamiast wspólnego balu
klasy 0-III zorganizowano w salach zabawy karnawałowe z zachowaniem reżimu sanitarnego..
W salach lekcyjnych było kolorowo i bajkowo.
Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, można było zobaczyć: wróżki, królewny, księżniczki, piratów, policjantów,
żołnierzy, superbohaterów, i wiele innych barwnych postaci, których nie sposób zliczyć i wymienić.
Podczas wspólnej zabawy w poszczególnych klasach były tańce, zabawy i konkursy.
Zabawa była udana, o czym świadczyły uśmiechnięte buzie i rumiane policzki naszych uczniów.
Z powodu koronawirusa pierwszy raz w historii babcie i dziadkowie nie wybiorą się na okolicznościowe imprezy w szkole.- Wszyscy czują zawód: dziadkowie, rodzice i uczniowie. Klasa IIa aby okazać swoją pamięć dziadkom przygotowała krótką część artystyczną.
Kochane Babcie i Drodzy Dziadkowie życzymy Wam wszystkiego najlepszego!
Audiobooki lektur i klasyki literatury, a także publikacje i artykuły z czasopism naukowych są już dostępne online oraz do pobrania
i wykorzystania na komputerach i urządzeniach mobilnych.
Cyfrowa biblioteka została otwarta w ramach Priorytetu 4 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Biblioteka Narodowa zakończyła prace związane z realizacją Priorytetu 4 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
W ramach prac, realizując postulaty Ministerstwa Edukacji i Nauki, w cyfrowej Bibliotece Narodowej polona.pl przygotowane
zostały kolekcje tematyczne zawierające lektury, zarówno obowiązkowe jak i uzupełniające, znajdujące się domenie publicznej.
Kolekcje dostępne są pod poniższym linkiem:
Wszystkie publikacje dostępne są online oraz do pobrania i wykorzystania na komputerach i urządzeniach mobilnych.
Lektury prezentowane w POLONIE posiadają warstwę tekstową pozwalającą na pełnotekstowe przeszukiwanie ich treści.
Dostęp dla uczniów i nauczycieli jest darmowy i nie wymaga logowania w serwisie.
Miesiąc styczeń to okres hucznych balów i zabaw noworocznych.
W tym roku możemy jedynie z łezką w oku powspominać nasze szkolne bale karnawałowe a także obejrzeć zdjęcia archiwalne, które znajdują się na stronie naszej szkoły.
Ja zaś korzystając z okazji chciałabym przedstawić w skrócie najciekawsze zwyczaje karnawałowe obchodzone w dawnej Polsce.
Nazwa ,,karnawał pochodzi prawdopodobnie od słów carna vale, czyli mięso żegnaj!
Dawniej ta nazwa wskazywała na to, by najeść się do syta i nacieszyć smakołykami.
W Polsce początkowo używano nazwy zapusty, które oznaczały czas od Nowego Roku i Trzech Króli do Wielkiego Postu.
W tamtych czasach zimy były niezwykle długie i srogie, zaś życie we dworach i na wsiach bywało monotonne,
dlatego zwyczaj ten przypadł naszym przodkom do gustu.
KULIG - to jedna z najpopularniejszych zabaw w dawnej Polsce przeznaczona dla najbogatszych: magnaterii i szlachty.
Przejażdżka saniami zaprzęgniętymi w konie mogła trwać nawet kilka dni z krótkimi przerwami na sen.
Odwiedzano wówczas okoliczne dwory, w których jedzono i pito.
Kiedy już wszyscy się rozgrzali, najedli i wytańczyli, przy świetle pochodni i przy akompaniamencie skocznej muzyki ruszano w dalszą drogę.
Mieszczanie i chłopi zaś organizowali w okresie karnawału barwne pochody i zabawy na świeżym powietrzu.
Często zakładano maski, by każdy mógł się dobrze bawić. Twarze natomiast czerniono sobie sadzą.
Najważniejszą postacią wśród przebierańców był Turoń - zwierzę symbolizujące siłę, zdrowie i energię.
Pojawiał się także Niedźwiedź, Diabeł, Baba, Dziad, Cygan lub Żyd.
OSTATKI- zwane też ,,śledzikiem lub ,,podkoziołkiem to najhuczniej świętowane ostatnie dni karnawału,
które trwały od Tłustego Czwartku do wtorku przed Środą Popielcową.
MENU KARNAWAŁOWE.
Na suto zastawionych stołach królował bigos, tłuste kiełbasy, mięsiwa, kasza ze skwarkami.
Nie brakło też słodkości: tortów, pierników, owoców w miodzie i pączków. I tu ciekawostka:
dawniej pączki wyrabiano z ciasta chlebowego, nadziewano słoniną i smażono na smalcu.
Pod koniec karnawałowych zabaw, czyli we wtorek przed północą, na stole pojawiał się podkurek - posiłek składający się z jaj, mleka i śledzi.
Posiłek ten symbolizował przejście od mięsnych do postnych potraw.
W wielu regionach, we wtorek o północy posypywano podłogę popiołem a do izby wbiegał chłop z rybim szkieletem zawieszonym na patyku.
Oznaczało to, że rozpoczyna się Wielki Post i czas zacząć przygotowania do Wielkanocy.
XVII edycja Gminnego Konkursu Kolęd i Pastorałek w Sobolewie z racji obostrzeń sanitarnych odbyła się online.
Konkurs cieszył się dużą popularnością zarówno wśród wykonawców i internautów.
Rywalizacja odbywała się 10 stycznia 2021 r. na fan page'u Gminnego Domu Kultury,
a o końcowej klasyfikacji decydowała ilość polubień filmu z wykonaniem kolędy lub pastorałki.
W konkursie wzięło udział 29 uczestników z Gminy Sobolew w tym 8 uczniów z naszej szkoły,
którzy zdominowali najwyższe lokaty w głosowaniu internetowym.
Była to również promocja naszej szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim.
Niektóre wykonania naszych uczniów mają już ponad 9 tysięcy wyświetleń.
Kategoria: klasy I – III
1. Maja Kowalczyk – 421 (ilość polubień)
5. Julia Nitka – 274
Kategoria: klasy IV – VI
1. Julia Dominiak – 335
5. Piotr Pietrzak – 154
6. Weronika Klimek – 95
Kategoria: klasy VII – VIII
1. Marta Kazimierak – 310
3. Agata Błachnio – 268
5. Julia Fijołek – 168
Konkursowych nagrań można posłuchać na fan page'u Gminnego Domu Kultury w Sobolewie.
Miło nam zakomunikować iż rozstrzygnięto Powiatowy Konkurs Plastyczny w Garwolinie o tematyce Bożonarodzeniowej, w którym uczennica z klasy III B - Julia Pracz zdobyła III Miejsce.
Na konkurs przesłano 181 prac plastycznych z całego powiatu.
Uczennicy serdecznie gratulujemy!
Kochani Uczniowie, Drodzy Rodzice, Szanowni Nauczyciele i Pracownicy szkoły.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia w tym trudnym czasie życzę wszystkim Państwu radości ze wspólnego świętowania.
Życzę rodzinnej atmosfery i serdeczności przy łamaniu się opłatkiem podczas wigilijnej wieczerzy.
Choć te Święta będą przebiegać inaczej jak dotychczas, to pamiętajmy, że symbolika Wigilijnego Wieczoru sprawia,
że myślimy o tym co nas łączy, odnawia rodzinne więzi i przypomina jak bardzo jesteśmy sobie bliscy.
Pielęgnujmy w sobie ten dar.
Życzę wszystkim, aby te Święta były czasem długo oczekiwanego odpoczynku w gronie najbliższych, wytchnienia
i oderwania się od kłopotów i obowiązków. Niech przyniesie każdemu wewnętrzny spokój, wyciszenie, nadzieję i siłę,
której potrzebujemy bardziej niż zwykle.
A w Nowym Roku życzę Państwu zdrowia i realizacji wszystkich planów zawodowych i rodzinnych.
Uczniom jak najszybszego powrotu do zajęć w szkole, wspólnych zabaw i rozmów. Spokojnych Świąt.
Z powodu pandemii tegoroczne Jasełka przyjęły formę online.
Mimo, że nie mogliśmy się spotkać, nad prezentacją pracowało wielu uczniów i nauczycieli.
Grafika to prace plastyczne uczniów naszej szkoły.
Nad interpretacją tekstów pracowali uczestnicy zajęć teatralnych, użyczając głosów postaciom.
Najtrudniejsze okazało się złożenie przesłanych od uczniów ścieżek dźwiękowych, tak aby powstały dialogi.
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania wspólnego dzieła, niektórzy z Was znajdą tam cząstkę swojej pracy.
W poniedziałek i we wtorek w naszej szkole zostały zorganizowane warsztaty plastyczno- techniczne dla dzieci z klas zerowych.
Celem warsztatów było wykonanie dekoracji świątecznej - kuli wodnej. Dzieci z chęcią zabrały się do pracy.
Ze skupieniem i dokładnością kleiły figurki z plasteliny symbolizujące święta Bożonarodzeniowe które, później trafiły do kul.
Wszyscy wykazali się przy tym wielką pomysłowością i kreatywnością.
Był to mile spędzony czas, podczas którego dzieci z zapałem pracowały nad swoją świąteczną kulą, jednocześnie bawiąc się wesoło.
W dniu 18 grudnia przedszkolaki z oddziału 0c, wzięły udział w przedświątecznych warsztatach wypieku i zdobienia pierników.
Dzieci wraz z wychowawczynią oraz paniami z wielkim zaangażowaniem wałkowały i wykrawały z ciasta za pomocą foremek, prześliczne pierniczki.
Dzięki kreatywności dzieci, stworzyliśmy piękne, pachnące choineczki, aniołeczki, bałwanki itp.
Następnie słodkie ciasteczka trafiły do piekarnika. W całej szkole unosił się zapach pieczonych pierniczków, który wprowadził wszystkich w magiczny świąteczny nastrój.
Po upieczeniu pierników, dzieci przystąpiły do lukrowania i zdobienia wieloma barwnymi dekoracjami.
Atmosfera była wyjątkowa i dostarczyła uczestnikom dużo radości, oraz dobrej zabawy.
K.Papiernik E.Trojanowska E.Gąska J.Banaszek by as
W tym roku szkolnym zaplanowaliśmy zorganizowanie kolejnego szkolnego spotkania kolędowego, podczas którego z koncertem kolęd wystąpiliby uczniowie naszej szkoły.
Niestety sytuacja epidemiczna pokrzyżowała te plany. Pragniemy więc zaprezentować pracę dzieci online.
W tym roku będą przeważały występy uczniów, którzy swoją przygodę ze sceną szkolną dopiero zaczynają.
Życzymy całej społeczności szkolnej Zdrowych, Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i zapraszamy do wspólnego kolędowania.
Szanowny Panie Dyrektorze, Pani Dyrektor, Grono Pedagogiczne,
wszyscy pracownicy szkoły, Rodzice i Drodzy uczniowie, z okazji
zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzmy, aby tegoroczne święta
w tym trudnym czasie upłynęły spokojnie, w zdrowiu i gronie najbliższych.
Życzymy także, aby zagościła radość w sercach, a Jezus Malusieńki
niech pomoże spełniać Wam życzenia wszelkie.
W dniu 14.12.2020 w naszej szkole odbyły się mini warsztaty Bożonarodzeniowe.
W zajęciach wzięli udział uczniowie którzy z braku możliwości zdalnego nauczania, uczą się w trybie stacjonarnym.
Podczas spotkania wraz z nauczycielami dzieci wykonały piękne stroiki,
którymi obdarowali dyrekcję i kierownika świetlicy.
Opracowała: K.Papiernik, E.Gąska, E. Trojanowska by as
Strona świetlicowa z poprzednich lat została przeniesiona na serwer szkolny.
Można już przeglądać historyczne wydarzenia z życia świetlicy, bez ostrzeżeń o zagrożeniu.
W czasie pandemii, nie tylko nauka przenosi się do sieci, ale również klasowe obyczaje muszą odbywać się zdalnie.
Co roku, w okolicach 6 grudnia odbywały się w szkole tzw. mikołajki klasowe, podczas których dzieci obdarowywane były upominkami.
W tym roku również obdarowaliśmy się niezwykle cennymi prezentami, a było to dobre słowo skierowane w formie wiersza do wylosowanej wcześniej osoby z klasy.
Wierszyki zawierające dobre i miłe informacje o wylosowanej osobie zostały zgromadzone w jednej prezentacji, którą wspólnie oglądaliśmy i odczytywaliśmy podczas godziny wychowawczej online.
A żeby jeszcze lepiej wczuć się w mikołajkowy klimat, postanowiliśmy założyć na tę lekcję czerwone ubrania lub mikołajkowe czapki.
Wszyscy byliśmy zdziwieni twórczością literacką członków naszej klasy.
Okazało się, że dobre słowo to jeden z najpiękniejszych prezentów, jaki można otrzymać od drugiej osoby.
W poniedziałek w naszej szkole odbyły się mikołajki. Wszystkie dzieci z utęsknieniem czekały na niezwykłego gościa -Świętego Mikołaja.
Już od samego rana, nasi najmłodsi uczniowie nasłuchiwali dźwięku dzwonka Świętego.
Mimo braku białego puchu, jak co roku Św. Mikołaj przybył do dzieci w asyście swojego pomocnika.
Uczniowie przywitali gościa śpiewem i wierszykami.Spotkanie minęło w miłej i wesołej atmosferze.
Mikołaj obdarował dzieci prezentami,i prosił aby były grzeczne przez cały kolejny rok.
Uczniowie z ogromną radością podziękowali za otrzymane podarunki.
Uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w szkolnym konkursie z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych.
Prace uczniów zostały ocenione w trzech kategoriach wiekowych.
Jury w składzie Antoni Staroń, Anna Wiśnioch oraz Izabela Bany wyłonili laureatów. Serdecznie gratulujemy !
Klasy 0
1/2 miejsce ex aequo - Liliana Banaszek 0a oraz Maja Truszko 0b
3 miejsce- Blanka Papiernik 0c
Wyróżnienie:
Michalina Śliwecka 0a
Łucja Zawadzka 0b
Laura Zabiegałowska 0c
Klasy 1-3
1 miejsce – Natalia Fijołek
2 miejsce – Filip Gromuł
3 miejsce- Dominika Marcińczak
Klasy 4-8
1 miejsce- Melania Banaszek 7b
2 miejsce- Grzegorz Zawadzki 6a
3 miejsce Julia Fijołek 7b
Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych obchodzony jest na całym świecie corocznie 3 grudnia.
Święto zostało ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych w 1992 roku na zakończenie
Dekady Osób Niepełnosprawnych.
W tym roku w naszej szkole świętowaliśmy 3 grudnia.
Celem tego dnia było przybliżenie społeczności szkolnej problemów osób z niepełnosprawnością wzrokową, słuchową i ruchową,
jak również zwiększenie świadomości naszych uczniów w temacie niepełnosprawności.
W ramach tego święta odbyły się warsztaty sensoryczne dla dzieci z klas 0.
Podczas zajęć uczniowie doświadczali w jaki sposób poznają i odbierają świat osoby z niepełnosprawnością ruchową,
wzrokową oraz słuchową. Dzieci z opaskami na oczach rozpoznawały smaki i zapachy produktów spożywczych .
Ćwiczeniami z którymi zmierzyli się uczniowie z klas 0 był tor przeszkód z zakrytymi oczami oraz układanie
puzzli mając na dłoniach założone skarpetki . Udział w tych zajęciach uświadomił dzieciom,
jakie problemy napotykaj w swoim życiu osoby z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Na sam koniec dzieci poznały w jaki sposób czytają osoby niewidzące a mianowicie pismo Braille‘a.
Starsi uczniowie otrzymali w wiadomość na platformie Librus linki z filmikami,
które zawierały informacje dotyczące rodzajów niepełnosprawności oraz jak pomóc takiej osobie.
Dowiedzieli się, że najważniejszym pragnieniem jest potrzeba równego traktowania,
która przekłada się na dostęp do komunikacji, informacji i przestrzeni. Obchody Dnia Osób Niepełnosprawnych przypomniały,
że niepełnosprawni są wśród nas, że mają takie same potrzeby jak my, że chcą być traktowani na równi z pełnosprawnymi osobami.
Musimy pamiętać o tym, że nikt nie powinien czuć się atakowany i obrażany z powodu swojej niepełnosprawności.
W ramach rywalizacji „Klasa na medal” odbył się konkurs nt:
Przekonaj innych do przeczytania wybranego przez ciebie utworu H. Sienkiewicza metodą projektu
(w formie np. lapbook lub mapa mentalna lub wystąpienie publiczne).
Prace były wykonane w różnej formie, technice i przy różnym zaangażowaniu uczniów.
Komisja oceniła prace. Każda klasa otrzymała punkty, niezależnie od ilości nadesłanych prac.
Poniżej wyniki konkursu i najwyżej ocenione prace.
Z ogromnym żalem informujemy o śmierci naszej Koleżanki nauczycielki języka rosyjskiego Pani mgr Marii Hanny Kowalczyk, która opuściła nas niespodziewanie.
Straciliśmy wspaniałego Pedagoga, Nauczyciela, Wychowawcę, człowieka, na którego zawsze mogliśmy liczyć.
Wyrazy głębokiego współczucia składają Rodzinie i Bliskim
Dyrekcja oraz cała społeczność Publicznej Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Sobolewie.
W ramach obchodów Dnia Patrona naszej szkoły - Henryka Sienkiewicza, uczniowie wykonali wiele ciekawych prac plastycznych na konkurs plastyczno-techniczny.
Prace zostały wykonane przez uczniów w domu natomiast fotografie dzieł zostały przesłane do oceny Jury. W wyniku oceny, nagrodzono następujących uczniów:
Klasa 4
Karykatura
I Miejsce - Lena Żubertowska - 4a
II Miejsce - Bartłomiej Zając - 4c
III Miejsce - Aleksandra Kobus - 4a
Pacynka, kukiełka
I Miejsce - Oliwia Błażejczyk - 4b
II Miejsce - Dominika Pracz - kl.4c i Nikola Mazur - 4b
III Miejsce - Natasza Wdowicka - 4b i Stanisław Konopka - 4c
Klasa 5
Karykatura
I Miejsce - Michał Napora - 5a
II Miejsce - Maja Michalczyk - 5b
III Miejsce - Wiktor Malinowski - 5a i Zuzanna Babik - 5a
Pacynka, kukiełka
I Miejsce - Rafał Sierański - 5b
II Miejsce - Lena Starosz - 5a
III Miejsce - Skocz Dominika - 5b
Wyróżnienie - Emilia Mikusek - 5b
Klasa 6
Karykatura
I Miejsce - Jagoda Kołodziejek - 6b
II Miejsce - Grzegorz Zawadzki - 6a
III Miejsce - Zuzanna Bieńko - 6b
Pacynka, kukiełka
I Miejsce - Angelika Dominiak - 6a
II Miejsce - Kacper Chwiszczuk - 6a
III Miejsce - Wojciech Pietrzak - 6b
Klasa 7
Karykatura, pacynka, kukiełka
I Miejsce - Franciszek Błachnio - 7b
II Miejsce - Patryk Cyrta - 7a
III Miejsce - Julia Fijołek - 7b
Wyróżnienie - Marzena Krupa - 7a i Emilia Komar - 7b
Zdjęcia prawie wszystkich prac umieszczono w galerii na stronie szkoły.
Chcemy nadmienić, iż niektóre prace nagrodzone nie mogły zostać tam umieszczone z powodu słabej jakości przesłanych zdjęć.
Ewa Rogulska Jacek Czyżewski Renata Jankowska-Babik by as
W ramach obchodów Tygodnia Patrona Szkoły został zorganizowany ,,Quiz wiedzy o Henryku Sienkiewiczu”.
W tym roku sprawdzenie poziomu wiedzy naszych uczniów, na temat życia i twórczości Patrona Szkoły, odbyło się w sposób wirtualny.
Chętni uczniowie uczestniczyli w quizie na platformie Quizizz w dniu 18 listopada 2020 r.
Oto wyniki quizu:
Klasy 4-5
I miejsce - Eliza Komorniczak z kl. 5a
II miejsce - Natasza Wdowicka z kl. 4b, Oliwia Błażejczyk z kl. 4b, Amelia Szeląg z kl. 5a
III miejsce - Michalina Bieńko z kl. 4a, Kacper Zalech z kl. 5a
wyróżnienia: Amelia Maciejewska z kl. 4b, Lena Żubertowska z kl.4a
klasy 6-8:
I miejsce - Weronika Klimek z kl.6b
II miejsce - Izabela Kander z kl.7b
III miejsce - Agata Błachnio z kl.7b
W ramach obchodów Tygodnia Patrona Szkoły – Henryka Sienkiewicza został zorganizowany konkurs plastyczno - techniczny
pt. „Laurka dla patrona naszej szkoły”.
Celem konkursu było poszerzenie wiedzy na temat patrona oraz rozwijanie wyobraźni dziecięcej poprzez ekspresję plastyczną.
Adresowany był do uczniów klas I-III.
Wyniki Konkursu
Klasy I
I miejsce: Weronika Krogulec z kl. Ib i Szymon Boryń z kl. Ib
II miejsce: Agata Pielak z kl. Ia
III miejsce: Maja Wiśnioch z kl. Ib
Wyróżnienie: Filip Woźniak z kl. Ia
Klasy II
I miejsce: Kamila Zduniak z kl. IIc
II miejsce: Karol Pilichowski z kl. IIa
III miejsce: Julia Nitka z kl. IIc
Wyróżnienie: Szymon Krogulec z kl. IIb
Klasy III
I miejsce: Elena Pracz z kl. IIIb
II miejsce: Jakub Przyczka z kl. IIIa
III miejsce: Antoni Przyczka z kl. IIIa
Wyróżnienie: Dominika Marcińczak z kl. IIIb
Nagrody zostaną wręczone w wyznaczonym wcześniej terminie podczas nauki stacjonarnej.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Konkursie Literackim organizowanym przez Gminny Dom Kultury w Sobolewie.
Uczestnicy konkursu mieli za zadanie napisać przemówienie, w którym wypowiedzą się o swoich odczuciach i refleksjach
dotyczących życia w naszym kraju. Jury zachwyciło się pracami naszych uczennic.
Agata Błachnio z klasy 7b zajęła I miejsce, natomiast Wiktoria Czyżewska również z klasy 7b zajęła III miejsce.
Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie, a naszym laureatkom serdecznie gratulujemy.
I miejsce – Barbara Błachnio kl. 0c
II miejsce – Blanka Papiernik kl. 0c i Edyta Bieńko kl. 0c
III miejsce – Natalia Klimek kl. 0c
Kategoria kl. I-III
I miejsce - Szymon Ragus - kl. IIIb
III miejsce - Piotr Kowalczyk kl. IIIb i Michał Jaśkaczek kl. IIb
Wszystkim uczestnikom konkursów dziękujemy za udział i serdecznie gratulujemy, laureaci otrzymają nagrody główne,
natomiast pozostali uczestnicy nagrody pocieszenia.
10 listopada o symbolicznej godzinie 11:11 oddziały przedszkolne, dyrekcja, nauczyciele oraz obsługa wspólnie odśpiewała
Mazurka Dąbrowskiego, w ramach akcji Szkoła do hymnu.
W tym roku, ze względu na pandemię i przestawienie szkół na pracę zdalną,
powtórzenie akcji w dotychczasowym kształcie nie było możliwe, jednak oddziały przedszkolne dzielnie i
dumnie reprezentowały wszystkie dzieci z naszej szkoły i śpiewały pełną piersią hymn.
Dzięki nim ten dzień był bardzo wyjątkowy.
Jeszcze Polska nie zginęła, kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła, szablą odbierzemy.
Marsz, marsz Dąbrowski, z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę, Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte, Jak zwyciężać mamy.
Marsz, marsz Dąbrowski…
Jak Czarniecki do Poznania po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania wrócim się przez morze.
Marsz, marsz Dąbrowski…
Już tam ojciec do swej Basi mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi biją w tarabany.
Marsz, marsz Dąbrowski …
Gminny Dom Kultury w Sobolewie zaprosił uczniów Oddziałów Przedszkolnych
i klas I- VI szkół podstawowych do udziału w konkursie plastycznym z okazji
Narodowego Święta Odzyskania Niepodległości.
Uczniowie z naszej szkoły wykonali wiele ciekawych prac plastycznych , które zostały przesłane na wyżej wymieniony konkurs.
Przed nami niezwykle ważne święto - kolejna rocznica Odzyskania Niepodległości.
W tym roku nie możemy go wspólnie świętować w szkolnych salach, na szkolnych gazetkach czy podczas ogólnej uroczystości.
W związku z tym, uczniowie naszej szkoły Agata Błachnio i Marta Kazimierak nagrały na tę uroczystość pieśni patriotyczne.
Nie wstydźmy się w tym czasie śpiewać takich piosenek jak: Ułani ułani, Pierwsza Kadrowa, Przybyli ułani pod okienko,
Wojenko wojenko i wielu wielu innych. Są one cennymi pamiątkami świadczącymi o bohaterskiej przeszłości naszej ojczyzny.
W tym roku po raz kolejny 11 listopada zaśpiewamy hymn państwowy.
Stańmy więc wspólnie w rodzinnym gronie i o godz.11.11 zaśpiewajmy Mazurka Dąbrowskiego.
Możemy to zrobić również z naszym kolegą z klasy czwartej - Piotrkiem Pietrzakiem,
który na tę okazję przygotował swoją wersję hymnu.
W ramach realizacji programu zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym dla uczniów szkół podstawowych, liceów,
techników oraz szkół branżowych Fundacja Osobom Niepełnosprawnym
- "Ale jestem" zaprosiła uczniów do uczestnictwa w konkursie pt. Narkotyki niszczą życie.
Uczniowie z naszej szkoły wykonali wiele ciekawych prac plastycznych, które zostały przesłane na wyżej wymieniony konkurs.
Uczniowie klasy IIb wzięli udział w zajęciach innowacyjnych pt. Gry i zabawy matematyczne.
Za pomocą gier: Krzyżak, Olimpijczycy, Królowa skakanki oraz Smurfy, dzieci doskonaliły umiejętności matematyczne,
oraz koordynację wzrokowo- ruchowo- słuchową. Zabawy dostarczyły wielu satysfakcji i emocji.
Uczniowie zgodnie stwierdzili, że świetnie się bawili równocześnie ucząc się matematyki.
Zarządzenie dyrektora w sprawie Zarządzenie Dyrektora nr 5/2020/2021 z dnia 23.10.2020 r.
w sprawie zasad funkcjonowania w szkole,
które obowiązują w czasie ograniczenia w części funkcjonowania szkoły w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Przedszkolaki zakończyły I etap Innowacji. Zamieniliśmy wizytówki pisane na drukowane.
Dzieci z łatwością odnalazły swoje imienne wizytówki.
Zapoznały się z literami drukowanymi w swoim imieniu oraz imieniu koleżanek i kolegów.
Z rozciętych literek ułożyły własne imiona, na podstawie wzoru, oraz z pamięci. Na koniec pięknie ozdobiły rysunki.
W tym tygodniu we wszystkich klasach zerowych został zakończony pierwszy etap Innowacji, zwany Inicjacją.
Po zakończeniu etapu wszystkie dzieci opanowały budowę, kształt i dźwięk głosek w swoim imieniu.
Dzięki różnorodności zabaw i ćwiczeń, większość dzieci oprócz znajomości swojego imienia, rozpoznaje i poprawnie czyta imiona swoich koleżanek i kolegów.
Z okazji Święta Edukacji Narodowej grupa uczniów przygotowała życzenia w formie piosenki,
a także mix przebojów związanych ze szkołą, który dedykujemy z okazji Ich Święta: Dyrekcji, Radzie Pedagogicznej i Pracownikom Obsługi.
W poniedziałek (5.X) oraz piątek (9.X) w oddziałach przedszkolnych 0a, 0b, 0c odbyły się kolejne zajęcia w ramach innowacji
pedagogicznej Umiem czytać. Dzieci nadal ćwiczyły globalne czytanie swoich imion, oraz imion koleżanek i kolegów.
Na zajęciach uczestniczyły w zabawach polegających na wyszukaniu swojej wizytówki.
Przy ulubionej piosence Mucha w mucholocie dzieciaki wyszukiwały w swoich imionach litery wskazanej przez nauczyciela.
Na koniec pobawiliśmy się przy piosence Pociąg, zajmując wagoniki ze swoimi wizytówkami.
Opracowała :Kamila Papiernik i Ewa Trojanowska by as
Komunikat Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wykazu olimpiad przedmiotowych przeprowadzanych z przedmiotu
lub przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty lub egzaminem maturalnym oraz konkursów dla uczniów szkół i placówek
2 października uczniowie klasy 2b uczestniczyli w Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia.
Za pomocą Kart Grabowskiego dzieci podjęły zmagania z matematycznymi działaniami.
Rywalizacja zespołowa przyniosła dużo emocji, radości i sukcesów.
Uczniowie za pomocą gier i zabaw: Królowa skakanki, Olimpijczycy oraz Krzyżak, uczyli się tabliczki mnożenia poprzez zabawę.
Ewa Trojanowska by as
Uczniowie klas IV - VIII też wzięli czynny udział w szkolnych obchodach Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.
W tygodniu przed 2 października wchodząc do sal lekcyjnych albo wychodząc odpowiadali na pytania z tabliczki mnożenia.
W dniach 2, 5 i 6 października tego roku rozwiązywali quiz z mnożenia i dzielenia liczb.
2 października obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Uśmiechu.
Jest to radosne święto celebrowane na świecie w pierwszy piątek października od 1999 roku.
Z tej okazji wszyscy obdarowywali się szczerymi uśmiechami oraz ubrali się na żółto lub mieli ze sobą emotki w tym kolorze.
Uczniowie podczas przerw mogli rozbawić się, czytając dowcipy kolegów i koleżanek, którzy wzięli udział w konkursie ,,Opowiem Ci dowcip”.
Ogromnym powodzeniem cieszyła się niezwykle oryginalna fotobudka, która została przygotowana specjalnie na to święto.
Każdy miał okazję zrobić sobie wesołe zdjęcie z wybranymi akcesoriami.
Światowy Dzień Uśmiechu ma nam przypominać o tym, że warto się na chwilę zatrzymać,
dostrzec drugiego człowieka i zwyczajnie się do niego uśmiechnąć, czyniąc swój i jego świat lepszym.
Mówi się, że uśmiech to najpiękniejsza rzecz, jaką człowiek może dać człowiekowi. Pamiętajmy o tym nie tylko od święta!
Wszystkim uczniom, rodzicom, nauczycielom i pracownikom szkoły życzymy, aby uśmiech nigdy nie znikał z ich twarzy.
Uwaga! Jeśli ktoś chciałby mieć na własność zdjęcie z fotobudki, to może zwrócić się do p. Eweliny Gąski z nośnikiem danych,
a wtedy Pani zgra zrobione zdjęcia.
29 września 2020 w klasie 3b odbyły się eliminacje do Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.
Uatrakcyjnieniu lekcji posłużyła metoda innowacyjna - Karty Grabowskieg.
Podczas zajęć uczniowie skorzystali z gry Krzyżak oraz Królowa skakanki.
Dzięki tej metodzie dla wielu uczniów znajomość tabliczki mnożenia stała się przyjemnością, a nie złem koniecznym.
Kolejne zajęcia za nami. W poniedziałek nasi najmłodsi uczniowie brali udział w wielu nowych i ciekawych zabawach, m.in.
Krąży, krąży moje imię
Kosz z wizytówkami
Deszcz imion
Rozdajemy wizytówki
Zabawy w dalszym ciągu ćwiczyły umiejętność globalnego czytania swojego imienia oraz imion kolegów.
Większość dzieci opanowała proponowane ćwiczenia i świetnie poradziła sobie podczas zajęć.
Kamila Papiernik, Ewa Trojanowska by as
**************************
25.09.2020
Dnia 25.09.2020 w oddziale przedszkolnym 0c odbyły się kolejne zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej Umiem czytać.
Pięciolatki nadal ćwiczyły globalne czytanie swojego imienia.
Na zajęciach dzieci uczestniczyły w zabawach polegających na składaniu imienia z rozsypanych liter według wzoru a następnie z pamięci.
Dużo radości sprawiło dzieciom układanie imion swoich kolegów i koleżanek.
Dzięki zabawie przedszkolaki opanowały znajomość i kolejność liter we własnym imieniu.Za piękną pracę dzieci zostały nagrodzone uśmiechniętymi pieczątkami.
Opracowała :Kamila Papiernik i Ewa Trojanowska by as
Szanowni Państwo,
z ogromną przyjemnością informujemy o nowym programie stypendialnym ART GrECo - Aktywny Rozwój Talentów GrECo.
Jest to to inicjatywa Fundacji GrECo i GrECo Polska, mająca na celu wspieranie rozwoju młodych talentów.
O stypendia w wysokości 3.500 zł na realizację swoich pasji i zainteresowań mogą ubiegać się utalentowani uczniowie szkół podstawowych
(od VI klasy) i ponadpodstawowych, którzy mieszkają w miejscowości liczącej do 30.000 mieszkańców na terenie województw mazowieckiego,
dolnośląskiego, śląskiego lub pomorskiego (czyli tam, gdzie GrECo Polska ma swoje oddziały). Stypendium jest skierowane także do uczniów,
którzy dojeżdżają z małej miejscowości do szkoły w większym mieście, lub mieszkają w bursie czy też internacie.
Uczniowie mogą wziąć udział w konkursie i zdobyć dofinansowanie na rozwijanie swoich zainteresowań.
Zapraszamy też na stronę internetową programu:
greco.services/pl/stypendia.html
gdzie znajdują się szczegółowe informacje o programie oraz harmonogram i formularz zgłoszeniowy.
Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu Oddział Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu przesyła Regulamin XXV Wojewódzkiego Konkursu Poezji
im. Stefana Gołębiowskiego. Konkurs adresowany jest do dzieci i młodzieży mieszkających lub uczących się w województwie mazowieckim,
tj. uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadpodstawowych, studentów oraz pozostałych młodych ludzi do lat 30.
Celem przedsięwzięcia jest ukazanie unikalnych walorów twórczości Stefana Gołębiowskiego - poety, literata, tłumacza dzieł Horacego.
Konkurs promuje młodych twórców z regionu i nie tylko. Honorowy patronat nad projektem objęli:
Marszałek Województwa Mazowieckiego, Mazowiecki Kurator Oświaty w Warszawie oraz Starosta Żuromiński.
Zachęcamy do udziału w organizowanym przez nas konkursie. Informacji szczegółowych udzielają nauczyciele poloniści.
Konkurs rozpoczyna się 2 września 2020 r. (od tego czasu będą przyjmowane wiersze na konkurs) i trwa do 12 października 2020 r.
(decyduje data stempla pocztowego).
Zarządzenie Nr 47 z dnia 9 września 2020 r. w sprawie zatwierdzenia
i wprowadzenia do stosowania regulaminu konkursów przedmiotowych
dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych województwa mazowieckiego w roku szkolnym 2020/2021:
Dnia 21.09.2020 w klasach 0a i 0b odbyły się kolejne zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej Umiem czytać.
Uczniowie nadal ćwiczyli globalne czytanie swojego imienia.
Na zajęciach dzieci uczestniczyły w zabawach polegających na składaniu imienia z rozsypanych liter według wzoru
a następnie z pamięci. Dużo radości sprawiło dzieciom układanie imion swoich kolegów i koleżanek.
Dzięki zabawie uczniowie opanowali znajomość i kolejność liter we własnym imieniu.
Za piękną pracę dzieci zostały nagrodzone uśmiechniętymi pieczątkami.
Opracowała: Kamila Papiernik i Ewa Trojanowska by as
To już kolejna edycja naszych spotkań z uczniami, które mają na celu bawić i wychowywać.
Tym razem zaprosiliśmy wszystkich chętnych uczniów z klas IV-VIII.
Ze względu na konieczność zachowania odstępów (pandemia) musieliśmy zadbać o bardzo duże pomieszczenie,
ekran i super nagłośnienie.
Nasza szkoła posiada tylko to pierwsze i tu szybko uzyskaliśmy zgodę pana Dyrektora na wykorzystanie hali sportowej.
Kolejnym wymogom udało się sprostać angażując zewnętrzną firmę, która zaproponowała nam KINO NA LEŻAKACH.
W tym miejscu pragniemy wyrazić ogromną wdzięczność
Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która sfinansowała cały koszt naszego wydarzenia
– DZIĘKUJEMY!
Z relacji uczestników wnioskujemy, że IMPREZA się udała. Główne cele:
ZABAWA, WYCHOWANIE, INTEGRACJA zostały zrealizowane. Uczniowie obejrzeli wartościowy film
,,Bezcenny dar” niosący przesłanie miłości, przyjaźni i pracy dla dobra wspólnego, a także miło spędzili czas.
Wszyscy poczuliśmy się jak w DOBRYM KINIE, gdzie wszystko widać, dobrze słychać i jeszcze wygodnie się ogląda.
O dopełnienie pakietu zadbali Rodzice, którzy wyposażyli swoje pociech w smaczne przekąski.
Wspólnym wysiłkiem osiągnęliśmy WYSOKI STANDARD.
Mamy nadzieję, że uda się powtórzyć SZKOLNE KINO NA LEŻAKACH.
Do zobaczenia w czerwcowy wieczór pod gwiazdami!
Ewa Pluta Małgorzata Ragus Kinga Pawelec
Teresa Kowalska Beata Król Renata Jankowska-Babik by as
W dniu 14.09.2020 dzieci z oddziałów przedszkolnych Oa i 0b uczestniczyły w zajęciach innowacyjnych pt. UMIEM CZYTAĆ.
Przedszkolaki w formie zabawy zostały wprowadzone w świat liter, otrzymując imienne wizytówki.
Świetnie poradziły sobie z tym ćwiczeniem odnajdując swoje imię przeliczając litery, szukając podobieństw.
Klasy drugie spotkały się na zajęciach pt. Gry i zabawy logiczne aby zmierzyć się z ulubionymi grami,
które w ubiegłym roku szkolnym przyniosły uczniom dużo zabawy i radości.
Ponowne spotkanie z Kartami Grabowskiego dostarczyło wiele śmiechu, ekscytacji i emocji.
Poprzez wyśmienitą zabawę dzieci doskonaliły umiejętności matematyczne, logiczne myślenie oraz ćwiczyły rachunek pamięciowy.
Balladyna Obraz olejny Wojciecha Gersona z 1900 roku
„Balladyna” Juliusza Słowackiego to wybitne dzieło polskiego romantyzmu. Dramat został ukończony w grudniu 1834 roku, a wydany pięć lat później w Paryżu.
Powstał na emigracji w czasie dyskusji na temat przyczyn niedawnej klęski powstania i debat nad wspólną historią i przyszłym losem narodu.
Poeta połączył w tym utworze realizm i fantastykę, koncentrując się na analizie postaw i czynów bohaterów.
Po blisko półrocznej przerwie spowodowanej pandemią, nadszedł długo oczekiwany przez uczniów i nauczycieli powrót do szkoły.
W tym roku uroczysta inauguracja nowego roku szkolnego wyglądała inaczej niż zwykle.
Szkoła wraca wprawdzie do prowadzenia tradycyjnych lekcji, ale będzie się to wiązało z wieloma obostrzeniami.
Widać to już było podczas pierwszego dnia rozpoczęcia nowego roku szkolnego.
W naszej szkole, podobnie jak w wielu innych szkołach w Polsce, nie odbył się wspólny uroczysty apel.
O godzinie 9.15 odbyły się za to z zachowaniem reżimu sanitarnego, czyli z obowiązkowymi maseczkami, dezynfekcją rąk, dystansem odległości, spotkania uczniów klas starszych.
Na spotkaniach wychowawcy przekazali uczniom informacje dotyczące organizacji nowego roku szkolnego oraz nauki w poszczególnych oddziałach klasowych.
O godzinie 10.00 w miejscowym kościele dla chętnych została odprawiona uroczysta Msza Święta. Mszę celebrował ks. proboszcz Andrzej Oworuszko.
Następnie o godzinie 11.00 na hali sportowej odbyło się spotkanie
p. dyrektora szkoły Krzysztofa Łapacza z uczniami i rodzicami uczniów z oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych.
Pan dyrektor w swoim krótkim przemówieniu stwierdził, że wszyscy jesteśmy pełni obaw ,ale oczekujemy od rodziców zrozumienia i przestrzegania rygorystycznych procedur.
Jest to czas szczególny, zatem musimy inaczej funkcjonować i zarazem uczyć dzieci samodzielności. Wszyscy musimy uzbroić się w cierpliwość i wyrozumiałość.
W nowym roku szkolnym życzymy całej braci uczniowskiej samozaparcia, wytrwałości, zdrowia i uśmiechu na ustach w tych tak trudnych czasach.
Prosimy, aby rodzice dzieci z oddziałów przedszkolnych na spotkanie z wychowawcami przynieśli wyprawkę przedszkolaka (podręczniki, przybory szkolne).
Prosimy też o zakup ręczników papierowych - 1 szt. chustki higieniczne wyciągane - 1 paczka i chusteczki antybakteryjne.
W dniu 1 września 2020 r. (wtorek) odbędzie się rozpoczęcie roku szkolnego.
W związku z sytuacją pandemiczną spowodowaną rozprzestrzenianiem się COVID 19 i aktualnymi ograniczeniami zapraszamy na spotkanie,
na którym zostaną przekazane informacje dotyczące organizacji nowego roku szkolnego i nauki dzieci w poszczególnych oddziałach klasowych.
Uroczysta msza św. o godzinie 10.00. Wyjście sprzed szkoły z pocztem sztandarowym o godzinie 9.45 (dla chętnych).
Zapraszamy Rodziców i uczniów oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych
na spotkanie z Dyrektorem szkoły o godzinie 11.00 do hali sportowej lub na plac przed szkołą
(w zależności od warunków atmosferycznych) z zachowaniem reżimu sanitarnego
(zachowanie dystansu, rodzice uczniów obowiązkowo maseczki zasłaniające usta i nos).
Po spotkaniu ogólnym (o godzinie 11.30) odbędzie się spotkanie z wychowawcami w salach lekcyjnych:
Kl. 0a – sala nr 6 – wych. A. Ragus
Kl. 0b – sala nr 7 – wych. J. Wiśniewska
Kl. 0c – sala nr 2 – wych. J. Banaszek
Kl. 1a – sala nr 9 – wych. E. Figacz
Kl. 1b – sala nr 11 – wych. A. Tuchowska
wchodzimy wejściem nowym (od ul. Kościuszki)
Zapraszamy uczniów klas 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
na spotkanie z Wychowawcą o godzinie 9.15
do poszczególnych sal lekcyjnych z zachowaniem reżimu sanitarnego
(zachowanie dystansu, rodzice uczniów obowiązkowo maseczki zasłaniające usta i nos).
Kl. 2a – sala nr 10 – wych. P. Piwońska - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 2b – sala nr 11 – wych. E. Trojanowska - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 2c – sala nr 9 – wych. U. Osiak - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 3a – sala nr 3 – wych. A. Marciniak - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 3b – sala nr 12 – wych. D. Dubrow - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 4a – sala nr 5 – wych. J. Lewandowska - wejście stare (od parkingu)
Kl. 4b – sala nr 14 – wych. E. Papiernik - wejście stare (od parkingu)
Kl. 4c – sala nr 4 – wych. A. Misiak - wejście stare (od parkingu)
Kl. 5a – sala nr 13 – wych. B. Zabielska - wejście stare (od parkingu)
Kl. 5b – sala nr 15 – wych. H. Zatyka - wejście stare (od parkingu)
Kl. 6a – sala nr 18 – wych. Z. Madejska - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 6b – sala nr 16 – wych. A. Kalbarczyk - wejście stare (od parkingu)
Kl. 7a – sala nr 26 – wych. H. Banaszek - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 7b – sala nr 23 – wych. M. Śliz - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 7c – sala nr 21 – wych. G. Wiśniewski - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 8a – sala nr 25 – wych. T. Wicha - wejście nowe (od ul. Kościuszki)
Kl. 8b – sala nr 22 – wych. E. Leśniowska - wejście nowe (od ul. Kościuszki)