W tym drugim etapie innowacji dzieci zapoznały się z alfabetem umieszczonym na ścianie. Codziennie oswajały się ze wszystkimi literami – dużymi, małymi, drukowanymi i pisanymi. Ten etap zwany jest również wizualnym system dydaktycznym – ŚCIANA PEŁNA LITER w jego skład wchodzi alfabet i wizytówki dzieci, które są nieocenioną pomocą przy przekazywaniu i przyswajaniu sobie zasad polskiej pisowni.
Dzieci przez cały cykl trwania etapu uczestniczyły w wielu zabawach i grach loteryjnych, podczas których nauczyciel prezentował kolejne litery alfabetu. Przedstawiane litery dziecko oznaczało na swojej wizytówce np. kuleczką z plasteliny. Każda litera została opisana pod względem kształtu. Uczniowie przeszli przez szereg zabaw, ćwiczeń i gier które wspierały poznawanie i utrwalanie każdej litery.
Zabawą kończącą ten etap był TARG LITER, który pozwolił na wstępne wprowadzanie w świat pisma i w trzeci etap zwany, POZNAWANIE ŚWIATA.
Po zakończeniu drugiego etapu ,każde dziecko które systematycznie uczestniczyło w zajęciach zna brzmienie własnego imienia oraz imion kolegów, zna wszystkie litery i spostrzega różnice między nimi, porównuje dźwięki z obrazem graficznym oraz odkrywa, że każdą literę wymawia się w szczególny sposób i nie zawsze tak samo.
Ewa Trojanowska
Kamila Papiernik