PROJEKT ROSNĘ Z MATEMATYKĄ – RELACJA
Dzieci z oddziałów przedszkolnych znajdujących się w naszej szkole, w lutym rozpoczęły realizację zajęć organizowanych w ramach projektu grantowego „Rosnę z matematyką”. Patronat nad projektem objęła m fundacja. Zgodnie z celem zajęć, przedszkolaki zostały wprowadzone w świat matematyki, poprzez praktyczne działanie. Zostały do tego wykorzystane różnorodne pomoce dydaktyczne m.in. Karty Grabowskiego. Zabawy z kartami doskonaliły technikę sprawnego liczenia, a oparte były na aktywności umysłowej i ruchowej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia z wykorzystaniem gier planszowych i logicznych takich jak : „Abalone”, „Szybka logika”, „Bystre oczko”. Pomoce zakupiono z funduszy projektowych. Dzieci zapoznały się z elementami kodowania, celem tych ćwiczeń był trening logicznego myślenia i koncentracji. Uczniowie odczytywali instrukcje warunkowe wymagające wysiłku umysłowego, wykorzystując do tego kubeczki do kodowania i klocki Dienesa. Zakończyliśmy pierwszy etap projektu – realizację zajęć dydaktycznych. W dalszej części planujemy zorganizowanie wieczoru gier oraz turnieju gier matematycznych, mamy nadzieję, że w turnieju rywalizacji gier planszowych wezmą udział członkowie rodzin przedszkolaków. Zajęcia matematyczne dla najmłodszych wzbogacają ofertę edukacyjną szkoły i pozwalają rozwijać aktywność umysłową łącząc ze sobą aktywność fizyczną i muzyczno-ruchową.
Koordynator projektu: Justyna Banaszek
Prowadzące zajęcia: Ewa Trojanowska i Kamila Papiernik