PROJEKT ROSNĘ Z MATEMATYKĄ – RELACJA
Już po raz trzeci dzieci z oddziałów przedszkolnych znajdujących się w Publicznej Szkole podstawowej im. H. Sienkiewicza w Sobolewie, otrzymały dotację w ramach projektu Rosnę z matematyką. W lutym rozpoczęto realizację zajęć matematycznych w poszczególnych grupach. Zgodnie z założeniem programu, przedszkolaki zostały wprowadzone w świat matematyki, poprzez praktyczne działanie. Zostały do tego wykorzystane różnorodne pomoce dydaktyczne m.in. Karty Grabowskiego. Zabawy z kartami doskonaliły technikę sprawnego liczenia, a oparte były na aktywności umysłowej i ruchowej. Wykorzystano gry planszowe i logiczne – Rummikub, Abalone, matę i kubeczki do kodowania oraz klocki Korbo. Te ostatnie to pomoc dydaktyczna wielofunkcyjna, służąca do konstruowania, kodowania, przeliczania, układania sudoku. Wykonując zadania z zastosowaniem klocków Dienesa, uczniowie odczytywali instrukcje warunkowe wymagające wysiłku umysłowego. Celem zajęć jest niestandardowe podejście do matematyki, umożliwiające trening logicznego myślenia i koncentracji uwagi. Wykorzystujemy do tego pomoce zakupione ze środków obecnej i poprzednich edycji projektu.
Zakończyliśmy pierwszy etap projektu – realizację zajęć dydaktycznych. W dalszej części planujemy zorganizowanie wieczoru gier oraz turnieju gier matematycznych, mamy nadzieję, że w turnieju rywalizacji gier planszowych wezmą udział członkowie rodzin przedszkolaków. Zajęcia matematyczne dla najmłodszych wzbogacają ofertę edukacyjną szkoły i pozwalają rozwijać aktywność umysłową łącząc ze sobą aktywność fizyczną i muzyczno-ruchową.
Koordynator projektu: Justyna Banaszek
Prowadzące zajęcia: Ewa Trojanowska i Kamila Papiernik