Nauczanie przez kodowanie i programowanie – innowacja pedagogiczna
W minionym półroczu uczniowie klas II wykazujący predyspozycje do nauk ścisłych oraz wykazujący się logicznym myśleniem, uczestniczyli w zajęciach realizowanych w ramach innowacji pedagogicznej „Nauczanie przez kodowanie i programowanie”. Celem zajęć jest: Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania oraz nabycie przez uczniów podstawowych kompetencji związanych z programowaniem.
Uczniowie zapoznali się z istotą programowania, tworzyli instrukcje na podstawie codziennych czynności. Dzieci zapoznały się z podstawami obsługi programu Lego WeDo i zasadami korzystania z urządzeń i multimedialnych. W dwuosobowych zespołach konstruowały i zaprogramowały robota. Zakupiono nowe zestawy klocków Spike Lego Education co uatrakcyjni pracę z uczniami. Uczestnicy poznali zasady poruszania się po środowisku Scratch. Podjęli z pomocą nauczyciela próbę tworzenia projektu w aplikacji Scratch. Wykonywali ćwiczenia online ze stron studio.code.org. oraz innych aplikacji przeznaczonych do programowania. Korzystali z wirtualnej maty i puzzli do kodowania.
Prowadząca zajęcia : Justyna Banaszek