mLegitymacja szkolna
Szanowni Państwo
Uczniowie naszej szkoły mogą otrzymać mLegitymację, czyli elektroniczną wersję legitymacji szkolnej, dostępną w aplikacji mObywatel / mObywatel Junior na telefonie.
Aby aktywować mLegitymację, należy zeskanować specjalny kod QR dostępny po zalogowaniu się do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej https://zpe.gov.pl/. Login i hasło można uzyskać u wychowawcy klasy.
Do przygotowania mLegitymacji potrzebne jest aktualne zdjęcie ucznia, które należy dodać w systemie Librus. W tym celu po zalogowaniu wystarczy wybrać widok alternatywny zakładka Kartoteka – zdjęcie do legitymacji
Warunkiem uzyskania mLegitymacji jest posiadanie przez ucznia ważnej legitymacji papierowej lub plastikowej.
Rodzice lub opiekunowie prawni mają prawo złożyć sprzeciw wobec wystawienia mLegitymacji dla swojego dziecka.
Brak sprzeciwu oznacza, że szkoła przygotuje mLegitymację i przekaże uczniowi dane do jej aktywacji w aplikacji mObywatel / mObywatel Junior.
Szkoła może unieważnić mLegitymację w przypadku utraty ważności “tradycyjnej legitymacji” lub niepoprawnego działania, uszkodzenia, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana. W takiej sytuacji należy poinformować wychowawcę lub sekretariat szkoły.
W załączeniu znajduje się instrukcja aktywacji mlegitymacji oraz oświadczenie o sprzeciwie, które można złożyć w sekretariacie szkoły lub przesłać przez dziennik elektroniczny Librus.