Kodowanie – innowacja pedagogiczna
W minionym roku szkolnym uczniowie klas II, wykazujący zainteresowania i predyspozycje naukami ścisłymi, uczestniczyli w zajęciach „ Nauczanie przez kodowanie i programowanie”. Zajęcia miały formę innowacji metodyczno-organizacyjnej, a ich celem było wprowadzenie podstaw programowania dla pierwszego etapu kształcenia, zachęcanie i motywowanie uczniów do logicznego myślenia, twórczego działania i rozwijania umiejętności praktycznych.
Podczas zajęć z wykorzystano zestawy i oprogramowanie LegoWeDo, Lego Education Spike do konstruowaniem robotów oraz ich programowaniem. Dzieci na [początku projektu trzymały się instrukcji, a w dalszej części samodzielnie proponowały ciekawe rozwiązania. Uczniowie podjęli próbę stworzenia animacji za pomocą języka programowania Scratch. Uczestnicy zajęć korzystali z nowoczesnych aplikacji wykonując ćwiczenia w zakresie tworzenia algorytmów do sterowania postaciami, korzystali z wirtualnej maty do kodowania i puzzli do Ozobota. Wykorzystano także matę i kubeczki do kodowania, które były formą zabawy rozbijającej wyobraźnię przestrzenną i logiczne myślenie. Zajęcia cieszą się zainteresowaniem wśród uczniów.
Prowadząca zajęcia: Justyna Banaszek